[Listopad 2016] Ruční výběr klíčových událostí pro malé a střední firmy

Listopad byl nabitý novinkami hlavně kvůli elektronické evidenci tržeb – ministr financí totiž přišel s novými výjimkami, které už projednává vláda a poslanci. Kromě toho ovládl české obchody už poněkolikáté Black Friday. Přečtěte si v našem měsíčním souhrnu třeba o tom, jak se podnikatelům o nákupním svátku dařilo.

monthlyreport_money_11

1. E-shopy se možná vyhnou EET

Ministr financí Andrej Babiš přišel pouhý týden před startem EET na to, že platební systémy využívané e-shopy jsou na elektronickou evidenci až příliš složité. Protože existuje mnoho variant plateb přes české i zahraniční platební brány, bylo by náročné přizpůsobit je elektronické evidenci tržeb.

Výjimky se také týkají platby kartou on-line. E-shopy by tak musely elektronicky evidovat pouze:

Ale zatím není jisté, jestli výjimku pro elektronické platby poslanci schválí.

2. Black Friday: Čechy opět bavilo nakupovat ve slevách

Po Dni dopravy zdarma, který připadl na 15. listopadu, se obchodníci letos pilně připravovali i na pátek nadcházející po americkém Dni díkůvzdání. Ten Češi už několik let znají jako Black Friday. Například Alza.cz se pochlubila trojnásobným nárůstem tržeb oproti obvyklým dnům, e-shop Kasa.cz měl až o 40 % vyšší tržby než loni.

Podle obchodníků si Češi na rozdíl třeba od Slováků na Černý pátek zvykli a oblíbili si ho. Jedním z důvodů, proč mají lidé chuť utrácet, přitom může být růst mezd způsobený nedostatkem pracovních sil a klesající nezaměstnaností.

3. Facebook firmy nezajímá. Zákazníci ale chtějí komunikovat přes Messenger

Jak na dobrý zákaznický servis? Taková otázka možná vrtá hlavou nejednomu manažerovi. Úspěch tkví mimo jiné i v tom, aby firmy zvládly komunikovat na všech kanálech, skrze které je člověk kontaktuje. Vynechávat kanál, který považují vaši zákazníci se důležitý, se nemusí vyplatit.

Současný trend je jasný: protože dnešní třicátníci tráví spoustu času na Facebooku, je pro ně pohodlnější napsat zprávu než telefonovat či psát e-mail. Jenže hodně českých firem to přehlíží a komunikaci na Facebooku považují za nedůležitou. Například T-Mobile odpoví do 4 minut, ale patří v tom k výjimkám. Podívejte se, jak rychle české firmy odpovídají na Facebooku a jak vylepšíte facebookovou komunikaci v 5 krocích i vy.

4. Zákon omezí počet poskytovatelů úvěrů a zpřísní půjčky

Start prosince není jen ve znamení EET, ale také nového zákona o spotřebitelském úvěru. Začíná platit od 1. 12. a upravuje pravidla na trhu s půjčkami. Nově mimo jiné:

  • omezí firmy, které počítají s tím, že klient nebude schopný splácet, a žijí z vysokých pokut,
  • banky musí mnohem přísněji prověřovat bonitu klienta,
  • klient získá informace o celkové ceně půjčky předem, takže bude moci nabídky jednotlivých firem snadno porovnat,
  • banky musí omezit poplatky za předčasné splacení půjčky.

Jak ale už dříve zjistil web Aktuálně.cz, trh s půjčkami se pravděpodobně ani díky novému zákonu nezbaví všech neférových obchodníků. Podmínky zákona totiž splní třeba i velká firma, kterou za její půjčky kritizují i neziskové organizace.

5. Rodinným firmám se daří. Mnohdy ale neřeší, kdo převezme podnik

Šlapající cukrárna, autodílna, kde se dveře netrhnou, nebo úspěšná síť knihkupectví. Stovky rodinných firem úspěšně působících v České republice mají velký vliv na českou ekonomiku – vždyť jejich podíl na českém HDP představuje více než 40 %.

Ale mnoha z nich hrozí do budoucna komplikace. Aktuální celosvětová studie poradenské společnosti PwC totiž zjistila, že jen 16 % rodinných podniků má vyřešené nástupnictví.

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close