Řešení ERP Money S5 pro velkoobchodní prodej

    Velkoobchodní prodej je komplexní problematikou, ve které hraje podnikový informační systém klíčovou roli. Vzhledem k velkému pohybu zboží je kladen důraz na skladovou logistiku, organizaci práce a optimalizaci pohybu zásob. Velkoobchodní prodej je často úzce svázán s maloobchodem skrze podnikové prodejny nebo internetový prodej. Často je klíčovým problémem i rychlá a jednoduchá spedice.

    Základní požadavky na řešení

    • Propracované skladové hospodářství s podporou logistických funkcí a synchronizací s mobilními zařízeními.
    • Vysoký počet uživatelů pracujících s jednotlivými moduly současně (v běžné praxi není výjimkou ani více než 25 souběžně pracujících uživatelů).
    • Neustálé on-line připojení s okamžitým a globálním efektem provedené akce.
    • Automatizace procesů, převádění dokladů a vyšší prostupnost dat systémem.
    • Vysoké nároky na strukturovaná přístupová práva uživatelů.
    • Vzhledem k velkému počtu stanic maximální úroveň zabezpečení, odolnosti a stability systému. Snadná a nenáročná údržba.
    • Vysoká rychlost systému a efektivita práce při značném množství položek v seznamu a velkém počtu současně pracujících uživatelů.
    • Kvalitní řízení zákaznických vztahů při vysokém počtu dodavatelů i odběratelů.
    • Návaznost na maloobchodní problematiku: elektronický obchod, podpora vlastní prodejní sítě.

    Řešení v Money S5

    Informační systém Money S5 splňuje všechny výše uvedené požadavky. Jeho struktura je hvězdicovitá: v centru stojí jediný databázový server, na kterém jsou uloženy veškeré informace. K nim přistupují pomocí lokální sítě nebo internetu jednotliví uživatelé, včetně uživatelů ze vzdálených poboček a regionálních skladů. Díky tomuto řešení všichni pracují s aktuálními daty a management má zároveň neustálý přehled nad veškerým děním v celé společnosti, globálně z jednoho místa spravuje chod systému. Samotné Money S5 funguje jako modulární systém. Na společném základu lze vybudovat systém podle požadavků každé společnosti pouhým přidáním dalších modulů.

    V Money S5 je snadné definovat Uživatelské role s různými přístupovými právy. Ty se potom podle potřeby přiřazují jednotlivým uživatelům systému. Definice konkrétních oprávnění se může vztahovat na různé činnosti (oprávnění vystavit fakturu apod.) nebo i na samotné zobrazení některých seznamů či nabídek. Lze je specifikovat až do úrovně jednotlivých údajů na kartě, či naopak na celé agendy poboček (např. skladník z Pardubic může manipulovat pouze se stavem pardubického skladu, ale zobrazit si může třeba i stav kterékoliv zásoby z Brna).

    Případová studie: PARAMIT, s.r.o.

    Na český trh s dárkovými a dekorativními předměty se v posledních letech úspěšně zapsala společnost PARAMIT, s.r.o., distribuující bytové doplňky, keramiku, sklo, porcelán či umělé květiny. Veškeré předměty pocházejí výhradně od stálých dodavatelů z Číny a Německa. Základním distribučním a informačním médiem je internet, přičemž virtuální obchod neobsahuje pouze strohé fotografie a popisy, ale specializuje se na detailní náhledy a umělecké fotografie, lépe ilustrující nabízené zboží. V rámci výstav a propagačních akcí je uskutečňován i přímý mobilní prodej koncovým zákazníkům, jinak je zboží distribuováno zejména prostřednictvím České pošty z velkoskladu v Novém Jičíně.

    www.madel.cz

    Cíle implementace

    • Komplexní import historických dat z předchozího systému.
    • Integrované prostředí z hlediska sběru a centralizace dat a otevřeného přístupu externí účetní společnosti.
    • Propracovaný systém přístupových práv do systému.
    • Rozšířené možnosti standardního skladového hospodářství.
    • Legislativní podpora informačního systému, technický servis.
    • Moderní řešení založené na progresivní technologické platformě s perspektivou dalšího snadného rozvoje systému.
    • Cross-platformní systémová nezávislost – propojení např. se systémy Microsoft Office apod.

    Zvolené řešení

    Jádrem systému společnosti PARAMIT je Microsoft SQL Server 2003, na kterém jsou uložena veškerá data a databázové údaje. Jednotliví uživatelé s ním synchronizují své lokální instance systému Money S5 v reálném čase, což zaručuje stálou aktuálnost dat. Zároveň systém podporuje vzdálený přístup prostřednictvím VPN pro externí účetní společnost, která dosud vedla kompletní účetní agendu. Převod dat z původního ekonomického softwaru byl bezproblémově uskutečněn prostřednictvím XML importu/exportu. „Výrazně se zjednodušila administrace systému a zrychlila se výměna dat,“ tvrdí Ing. Václav Kubičný, jednatel společnosti. „Nepraktické synchronizace díky novému systému úplně odpadly.“

    Money S5

    Příklad implementace Money S5

    Použité moduly

    Kromě základních modulů podporujících ekonomické řízení společnosti (jako ÚčetnictvíFakturaceSkladyMajetek apod.) byl zvolen modul Poštmistr k zajištění distribuce zboží zákazníkům. „Poštmistr výrazně urychluje práci našich zaměstnanců. Není nutné vypisovat desítky adresátů a popisovat každý balík zvlášť,“ říká Václav Kubičný.

    Externí aplikace

    Objektová aplikace, která pracuje na pozadí Money S5, je plně otevřená k napojení na externí systémy. Společnost PARAMIT například využívá vlastní internetový obchod, který technici CÍGLER SOFTWARE propojili s informačním systémem až do nejmenších detailů. Na e-shop jsou tak načítány údaje podle přání zákazníka (např. rozměry skladových položek).

    Navíc je možné k libovolnému záznamu v systému připojit jakýkoliv jiný dokument. To je využíváno zejména u položek Katalogu, kdy jsou každému produktu přiřazeny náhledové fotografie či připojený audiovizuální materiál, který může být dále snadno exportován do webové prezentace.

    Money S5 očima uživatelů

    „Proč jsme zvolili právě Money S5?“ přemýšlí Ing. Václav Kubičný, jednatel společnosti PARAMIT, s.r.o. „Měli jsme dobré zkušenosti už se softwarem Money S3. Když jsme se rozhodli přejít na komplexnější informační systém, Money S5 se ukázalo jako nejvhodnější varianta. Chtěli jsme zlepšit logistickou strukturu řízení celé firmy, přizpůsobit si systém našim požadavkům. Dnes tak máme k dispozici optimální nástroj pro naše potřeby. Zejména je pro nás snazší práce ve skladech, mimo jiné díky přesné definici skladových pozic a celkovému zjednodušení skladového hospodářství. Naše práce je výrazně efektivnější.“

    Časový rozvrh implementace

    Systém byl implementován na počátku ledna 2008 v průběhu pouhých dvou týdnů. Plného provozu bylo dosaženo 24. ledna, včetně doby zkušebního provozu a školení administrátora i uživatelů v sídle společnosti PARAMIT, s.r.o.

    Další řešení velkoobchodního prodeje s Money S5

    • MADEL CZ, spol. s r.o. – velkoobchodní prodej drogerie, čisticích prostředků a kosmetického zboží značky MADEL pro Českou republiku (www.drogerie.cz)
    • LUMA trading, s.r.o. – velkoobchod kancelářským a papírenským zbožím
    • KLAUS timber, a.s. – pořez a zpracování dřevní hmoty a vývoz do EU

    Více velkoobchodních společností s Money S5 naleznete zde.

    Více informací v PDF:

     NázevVelikost
    Řešení pro velkoobchodní prodejŘešení pro velkoobchodní prodej1 MB

    Další oborová řešení:

     

    Máte zájem o Money S5?

    Ozveme se vám zpět!

    Vaše jméno*

    Společnost

    E-mail*

    Telefon

    Zpráva


    Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close