Úvod / Návody / Navedení počátečních stavů v daňové evidenci
blank
Objevte i vy
nová online
školení
Vybrat školení

Navedení počátečních stavů v daňové evidenci

Tento příklad vás provede nastavením počátečních stavů v daňové evidenci (jednoduchém účetnictví). Jde o nastavení bankovních účtů a pokladen, pohledávek a závazků, počátečních stavů ve skladech a stav peněžního deníku z minulého roku. Veškeré stavy lze nastavit jak ručně, tak i převodem z uplynulého roku.

Bankovní účty a pokladny

Příklad: J.Bohatý - SPORT má počáteční stav v pokladně 15.000,- Kč, na bankovním účtu 50.000,- Kč.

Postup:

  • Na kartě Money / Možnosti a nastavení / Správa seznamů zvolíte Bankovní účty a pokladny.
  • Zobrazí se seznam Bankovních účtů a pokladen. Tlačítkem Přidat vytvoříte nový bankovní účet /pokladnu. Otevře se Karta bankovního účtu nebo pokladny, zde zadáte zkratku např. POK a popis.
  • V poli Počáteční stav doplníte počáteční stav na příslušném účtu nebo pokladně.
  • V dolní části okna nastavíte, zda se jedná o bankovní účet nebo pokladnu. U bankovního účtu doplníte číslo účtu a vyberete kód banky. U pokladny můžete zadat jméno odpovědné osoby.

blank

 

Počáteční stav skladu

  • Počáteční stav skladu naskladníte příjemkou (Sklad / Skladové doklady / Příjemka  - viz vzorové příklady skladového hospodářství) k počátečnímu dni účetního období. Pozn. Nejprve si nadefinujte sklad, skladové skupiny a vytvořte si skladové karty. Do popisu skladové příjemky si zadáte Počáteční stavy. Následně budete zadávat počty kusů a pořizovací ceny. 

Počáteční stav pohledávek a závazků

  • V daňové evidenci slouží zadané faktury jen pro vaši evidenci. Pokud chcete mít vazbu mezi úhradou a fakturou (faktury neuhrazené, vystavené v předchozím účetním systému), pak musíte neuhrazené pohledávky a závazky zadat do Money S3.
  • Pro větší přehlednost se doporučuje tyto neuhrazené pohledávky a závazky zadat do období předcházejícího tomu období, ve kterém začínáte účtovat v Money S3.

 

Počáteční stav peněžního deníku

  • V případě, že přecházíte na Money S3 v průběhu účetního období, není potřeba předchozí část účetního období znovu zadávat do Money S3. Konečné zůstatky peněžního deníku z předchozího účetního systému jednoduše zadáte do Počátečního stavu peněžního deníku v Money S3.
  • Na kartě Účetnictví / Závěrkové operace zvolíte Počáteční stav peněžního deníku. Zde můžete zadat počáteční stav na průběžných položkách a v jednotlivých sloupcích příjmů a výdajů. Počáteční stav hotovosti a na bank. účtu se sem přenáší z nastavení na Kartách bankovních účtů a pokladen.

blank

 

Nastavení přechodem z minulého roku

  • Musíte mít vytvořený Nový účetní rok. Přejděte do minulého období a volbou Účetnictví / Závěrkové operace / Převod počátečních stavů do nového roku navedete zůstatky do zvoleného roku.

blank

  • Byly tyto informace užitečné?
  • AnoNe

V případě problémů s Vaším Money S3 kontaktujte prosím naši Zákaznickou podporu, a to buď písemně přímo v Money S3 přes záložku Money / Zákaznická podpora nebo na podpora@money.cz nebo telefonicky na čísle 549 522 503 (pouze pro uživatele se zaplacenou službou Podpora a Aktualizace).

blank
Objevte i vy
nová online
školení
Vybrat školení
Zavřít reklamu
Objevte si vy nová online školení