Infoservis: Odklad povinné elektronické komunikace pro OSVČ

Na webových stránkách Ministerstva práce a sociálních věcí a České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ) byla zveřejněna oficiální tisková zpráva, ze které vyplývá, že ústřední ředitel ČSSZ udělil osobám samostatně výdělečně činným (OSVČ) zákonnou výjimku z povinnosti podávat formuláře výhradně elektronicky.

Autor: Mgr. Zdeněk Zralý, daňový poradce č. 3177

Již od letošního roku měli zaměstnavatelé, OSVČ, ošetřující lékaři a zdravotnická zařízení povinnost podávat některé tiskopisy pouze elektronicky. Česká správa sociálního zabezpečení využila zákonem stanovenou možnost a přijala roční výjimku, a tím umožnila klasické podávání vytištěných dokumentů (tzn. v papírové podobě) do konce roku 2013.

Po setkání ústředního ředitele ČSSZ s ministrem práce a sociálních věcí došlo k prodloužení výjimky pro podávání některých formulářů pouze elektronicky o jeden rok. OSVČ tedy budou moci ještě celý příští rok 2014 podávat tiskopisy na ČSSZ i v papírové podobě. V tiskové zprávě se konkrétně hovoří o Přehledech o příjmech a výdajích za rok 2013, oznámení o zahájení činnosti či přihláškách k účasti na důchodovém a nemocenském pojištění.

Odložení povinnosti podávat formuláře pouze elektronicky je zdůvodněno tím, že zejména drobní živnostníci nemusí být v současné době na elektronickou komunikaci připraveni. Závěrem však ústřední ředitel ČSSZ zdůraznil:

„Roční výjimkou z elektronické komunikace pro OSVČ a dvouletou pro lékaře, co se týče neschopenek, kterou jsme udělili dříve, v žádném případě nerezignujeme na elektronickou komunikaci jako takovou, jde o dočasná opatření.“

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close